## گوگل در حال مبارزه با نظرات جعلی در گوگل مپ است
بسیاری از افراد از گوگل مپ برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل محلی استفاده می کنند، و یکی از ویژگی های اصلی آن سیستم رتبه بندی گوگل مپ است. به نظر می رسد گوگل در حال برداشتن گام هایی برای قابل اعتماد تر کردن بررسی ها و هشدار دادن به کاربران در مورد نظرات جعلی است.
این تغییر توسط مایک بلومنثال در ایکس (که قبلا توییتر نام داشت) مشاهده شد. او تصویری از صفحه یک مشاغل محلی در گوگل مپ را به اشتراک گذاشت که حاوی هشدار زیر بود: “نظرات جعلی مشکوک به تازگی از این مکان حذف شده اند.” این شرکت خاص در بریتانیا واقع شده است، و مشخص نیست که این هشدار در سایر مناطق نیز قابل مشاهده است یا خیر.
طبق سیاست پروفایل تجاری گوگل، شرکتی که قوانین گوگل در مورد تعاملات جعلی (از جمله انتشار یا دریافت نظرات جعلی) را نقض کند، ممکن است به چند روش مختلف محدود شود:
* این مشاغل “برای مدتی قادر به دریافت نظرات یا امتیازات جدید نخواهند بود.”
* نظرات موجود ممکن است برای مدتی منتشر نشوند.
* پروفایل آنها یک هشدار برای کاربران در مورد حذف نظرات جعلی، مشابه آنچه در بالا ذکر شد، نمایش خواهد داد.
مشاغل می توانند در مورد اقدامات گوگل اعتراض کنند، اما به احتمال زیاد این هشدارها در مورد نظرات جعلی تا زمان حل شدن فرایند اعتراض باقی خواهند ماند.
### شناسایی تقلب
نظرات جعلی می توانند برای بدنام کردن یک شرکت به طور مخرب یا برای افزایش مصنوعی موقعیت یک شرکت استفاده شوند، و این بدان معناست که محدودیت های گوگل می توانند برای مجازات یا محافظت از مشاغلی که نظرات جعلی دریافت کرده اند، استفاده شوند. صرف نظر از این، نظرات جعلی به این معنی است که کاربران ممکن است در مورد اعتبار و کیفیت یک کسب و کار گمراه شوند و این برای هیچ کس خوب نیست.
گوگل با نمایش این هشدارها، در مورد مسئله نظرات جعلی شفاف تر عمل می کند. در نهایت، اگر یک شرکت از نظرات جعلی برای افزایش رتبه و شهرت خود استفاده کرده باشد و گوگل بعداً نظرات تخطی کننده را بدون هیچ اثری یا هشداری حذف کند، کاربران از این اقدامات غیرقانونی آن بی خبر خواهند ماند. گوگل با اطلاع رسانی به شما در مورد حذف نظرات جعلی، به شما می گوید که اتفاقات مشکوکی در مورد آن کسب و کار رخ داده است.
با این حال، هشدار گوگل نمی گوید که نظرات تخطی کننده مثبت یا منفی بوده اند، بنابراین ممکن است شما به این نتیجه برسید که یک شرکت به طور مصنوعی موقعیت خود را تقویت کرده است، در حالی که در واقع قربانی یک کمپین نظرسنجی مخرب بوده است.
این امر نشان می دهد که هنوز مواردی برای بهبود در سیاست گوگل وجود دارد. با این حال، ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران در مورد نظرات جعلی مطمئناً گامی در جهت درست است و می تواند به شما کمک کند تا تجربه گوگل مپ شما اطلاعاتی تر باشد.