## مشکلات سرویسهای استریمینگ Sky Glass و Sky Stream
اخیرا کاربران سرویسهای استریمینگ Sky Glass و Sky Stream با مشکلات فنی متعددی مواجه شدهاند که این مشکلات نه تنها برای کاربران، بلکه برای تیم فنی Sky نیز آزاردهنده بوده است. این دومین بار است که کاربران این سرویسها با مشکلات جدی مواجه میشوند.
هفته گذشته کاربران Sky Glass و Sky Stream نتوانستند دستگاههای خود را روشن کنند و Sky راه حلی برای این مشکل ارائه داده بود، اما حالا شاهد مشکل جدیدی در سرویس استریمینگ Sky هستیم. این بار کاربران با پیامی روبرو میشوند که برای مشاهده محتوا، نیاز به ارتقای اشتراک دارند.
Sky در پاسخ به این مشکلات در صفحه وضعیت سرویس خود اعلام کرده که “ما از مشکلات برخی کاربران Sky Glass و Sky Stream که با مشکل روشن شدن دستگاهها مواجه بودند، آگاه هستیم. مهندسان ما این مشکل را رفع کردهاند.” اما با وجود این، در صفحه وضعیت سرویس این مشکل همچنان فعال نشان داده میشود و به نظر میرسد برخی از کاربران همچنان با مشکلات فنی مواجه هستند.
### کاربران Sky Glass چه میگویند؟
یکی از کاربران در فروم Sky نوشته است: “تلویزیون ما بیش از پنج روز خاموش بود.” این کاربر از Sky درخواست کرده بود که هزینه استفاده از سرویس TV در این مدت را از حساب وی کسر کند. در حالی که بسیاری از کاربران گزارش دادهاند که این مشکل در تاریخ 25 سپتامبر رفع شده، برخی از آنها هنوز با مشکلات مواجه هستند.
البته قطعی سرویس امری طبیعی است و هیچ سرویس online بدون قطعی نیست، اما به نظر میرسد عدم شفافیت Sky در مورد علت قطعی و عدم جبران خسارت کاربران از دلایل اصلی نارضایتی کاربران است.
یکی از کاربران در پستی نوشته است: “Sky هیچ اطلاعاتی در مورد علت قطعی ارائه نکرده است. اگر توضیحی در مورد علت قطعی و جبران خسارت کاربران ارائه نشود، من سرویس Sky را کنسل می کنم.” کاربر دیگری بعد از 6 روز قطعی با ارائه تخفیف 5 پوندی روبرو شد که این ارائه با استقبال کاربران روبرو نشده است.
در بررسی ما از Sky Stream، کیفیت تصویر این سرویس عالی ارزیابی شد، اما مشکلات فنی در آن به چشم می خورد و البته کار نکردن یک سرویس استریمینگ به طور کامل از بزرگترین مشکلات است.