سونی بهصورت تدریجی و حسابشده، بهروزرسانیهای پورتال پلیاستیشن را ارائه خواهد داد. هیرومی واکایی، مدیر اجرایی سونی، از گامهای افزایشی برای بهبود تجربه بازی در این دستگاه خبر داده است. بر اساس دادههای سونی، اوج استفاده از پورتال پلیاستیشن حدود ساعت ۹ شب است.
به نظر میرسد بهبودهای بیشتری برای پورتال پلیاستیشن در سال 2025 و احتمالا فراتر از آن در راه باشد و سونی بهطور جدی به نظرات کاربران توجه میکند. واکایی، معاون مدیریت محصول در سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در مصاحبهای با مجلهی گیم فایل، از رویکرد سنجیده و بلندمدت سونی برای گسترش قابلیتهای پورتال پلیاستیشن خبر داد.
او با اشاره به اضافه شدن قابلیت پخش بازیهای پلیاستیشن ۵ از طریق ابری به پورتال پلیاستیشن، گفت: «پورتال پلیاستیشن نوع جدیدی از محصول برای ما بود، بنابراین میخواستیم نهایت دقت را بهکار ببریم تا کاربران بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. ما میخواهیم این رویکرد را با پورتال پلیاستیشن ادامه دهیم و بر اساس بازخوردهای کاربران در نسخه بتا، گامهای افزایشی برداریم.»

واکایی همچنین اشاره کرد که دارندگان پورتال پلیاستیشن، گیمرهای پر و پا قرصتری هستند. او در مصاحبه خود با گیم فایل گفت: «بازیکنانی که پورتال پلیاستیشن دارند، زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص میدهند. البته، به احتمال زیاد، کاربرانی که پورتال پلیاستیشن را خریداری کردهاند، از ابتدا هم درگیر بازی بودند؛ با این حال، دادههای ما نشان میدهد که دارندگان پورتال پلیاستیشن در مقایسه با سایر کاربران، زمان بیشتری را صرف بازی میکنند.»
همچنین در این مصاحبه ذکر شده است که اوج استفاده از پورتال پلیاستیشن حدود ساعت ۹ شب است، تقریباً یک ساعت دیرتر از خود کنسول پلیاستیشن ۵. این میتواند نشان دهد که بازیکنان از کنسول خود فاصله میگیرند و جلسات بازی خود را بر روی پورتال ادامه میدهند، چه برای آرامش با بازی در رختخواب و چه برای در اختیار گذاشتن تلویزیون به فرد دیگری در خانه.
تاکنون تقریبا دو میلیون دستگاه پورتال پلیاستیشن به فروش رسیده است.