اپل و علی بابا در تولید هوش مصنوعی آیفون ها در چین همکاری میکنند

DeepSeek در مرکز علاقه شدید به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی چینی بوده است. با این وجود، طبق گزارش The Information، اپل ظاهراً با غول فناوری چینی علی‌بابا همکاری می‌کند تا ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی را برای آیفون‌های فروخته شده در چین تولید کند.

اپل مشتاق بوده است که پس از کاهش فروش در سال‌های اخیر، سهم بزرگ‌تری از بازار گوشی‌های هوشمند را در چین به دست آورد و روی هوش مصنوعی به عنوان راه‌حل شرط می‌بندد، و علی‌بابا ممکن است شریکی باشد که به تولید ابزارهای هوش مصنوعی جذاب برای دستگاه‌هایش کمک کند.

تصمیم بالقوه برای همکاری با یک شرکت چینی به جای استقرار ساده Apple Intelligence به همان شکلی که هست، جای تعجب کامل ندارد. اپل چاره‌ای جز یافتن یک شریک چینی برای دریافت تأیید ابزارهای هوش مصنوعی خود توسط رگولاتورها نداشت. با این حال، طبق این گزارش، علی‌بابا شریک مورد انتظار نبود. ظاهراً اپل قصد داشت قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بایدو دقیقاً همان چیزی نبود که می‌خواست، با بایدو همکاری کند.

این شرکت ظاهراً پیشنهادات سایر توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی چینی، از جمله غول تجارت الکترونیک Tencent و مالک TikTok، ByteDance را بررسی کرده است. اپل حتی قبل از شروع انفجاری آن در ایالات متحده، به همکاری با DeepSeek فکر می‌کرد. با این حال، طبق این گزارش، اپل در نهایت DeepSeek را رد کرد زیرا به سادگی نیروی کار یا تجربه لازم برای رسیدگی به چنین معامله‌ای را نداشت.

در نهایت، طبق این گزارش، علی‌بابا به چند دلیل به عنوان انتخاب اپل ظاهر شد. بزرگترین دلیل این است که علی‌بابا به مقدار حیرت‌آوری از داده‌ها در مورد مصرف‌کنندگان چینی دسترسی دارد. با بینش‌هایی در مورد خرید، پرداخت‌ها و رفتار دیجیتال کلی، هوش مصنوعی علی‌بابا می‌تواند به اپل کمک کند ویژگی‌های شخصی‌تر و محلی‌شده‌تری را به کاربران آیفون در چین ارائه دهد. فراتر از خواسته‌های نظارتی، علی‌بابا همچنین می‌تواند به اپل کمک کند از رقبای چینی خود متمایز شود. به ویژه هواوی، تقریباً یک سال است که فروش گوشی‌های هوشمند تقویت‌شده با هوش مصنوعی خود را افزایش داده است و کسانی را که قبلاً ممکن بود آیفون خریده باشند، جذب می‌کند.

مشارکت علی‌بابا ممکن است روند تأیید ویژگی‌های هوش مصنوعی را با رگولاتورهای چینی تسریع کند. بر اساس این گزارش، صاحبان دستگاه‌های اپل در چین ممکن است در نتیجه این معامله، پاسخ‌های هوشمندانه‌تر سیری، قابلیت‌های جستجوی بهبودیافته و گزینه‌های شخصی‌سازی بهتر را در دستگاه‌های خود مشاهده کنند.

اپل از دیرباز به دلیل کنترل دقیق اکوسیستم خود شناخته شده است. این مشارکت اپل را مجبور می‌کند کمی بازتر شود و بخشی از آن کنترل را برای جاسازی هوش مصنوعی علی‌بابا واگذار کند. این یک مصالحه ضروری برای ماندن در بازار چین است، اما همچنین سؤالاتی را در مورد چگونگی تغییر محصولات اپل توسط تفاوت‌های منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *