## دل، کارمندان فروش خود را به حضور پنج روزه در دفتر مجبور میکند
دل در حال تشدید سیاست بازگشت به محل کار خود است، زیرا با افزایش هزینهها و کاهش بهرهوری کارکنان دست و پنجه نرم میکند و به تیمهای فروش جهانی خود دستور داده است که پنج روز در هفته به محل کار خود بیایند، مگر اینکه با مشتریان یا شرکا درگیر باشند.
این تغییر، یک تغییر قابل توجه نسبت به سیاست قبلی دل و هنجار کلی صنعت، مبنی بر حضور سه روز در هفته در دفتر، است.
تأثیرات این سیاست احتمالا گسترده خواهد بود، زیرا دل حدود 120,000 کارمند دارد، حتی پس از اخراج جمعی 13,000 کارمند در اوایل سال 2024 و احتمالاً تعدیلات شغلی بیشتر که تایید نشدهاند.
### سیاست RTO دل به پنج روز میرسد
دامنه کامل نیروی کار تحت تأثیر این سیاست هنوز مشخص نیست؛ دل از مشخص کردن تعداد کارمندانی که مشمول این دستور جدید هستند، خودداری کرده است.
سخنگوی شرکت گفت: “این اعلامیه برای تیم فروش ما بود که نشان میداد انتظار داریم آنها پنج روز در هفته به دفتر بیایند یا با مشتری و شرکا در تماس مستقیم باشند.”
“ما به طور مداوم تجارت خود را توسعه میدهیم تا برای ارائه بهترین نوآوری، ارزش و خدمات به مشتریان و شرکای خود آماده باشیم. این شامل ارتباط بیشتر حضوری برای هدایت رهبری بازار میشود.”
یک یادداشت داخلی (از طریق The Register) که توسط بیل اسکانل، رئیس فروش جهانی و عملیات مشتری، و جان بیرن، رئیس فروش برای مناطق جهانی با Dell Tech Select، به اشتراک گذاشته شده است، این موضوع را تأیید میکند. “از روز دوشنبه، 30 سپتامبر، انتظار میرود که همه اعضای تیم فروش جهانی که میتوانند از دفتر دل کار کنند، پنج روز در هفته در محل کار حضور داشته باشند، صرف نظر از نقش آنها.”
گزارش شده است که این دو مدیر ارشد به دادههای داخلی استناد کردهاند که ثابت میکند تیمهای فروش در یک محیط مشارکتی رشد میکنند.
همانطور که در مورد سایر شرکتهایی که به دنبال افزایش حضور در دفتر هستند، انتظار میرود که از سوی کارکنان دل نیز مقاومت وجود داشته باشد. این شرکت پیشتر در مارس 2024 گفته بود که کارکنان دورکاری فرصتهای ارتقا پیدا نخواهند کرد، که واکنش گستردهای در پی داشت.