لیفت و شرکت فناوری هوشمند اتو برای کاهش نگرانی رانندگان درباره محدوده مسافت طی شده، همکاری می‌کنند.

## رفع نگرانی رانندگان از محدودیت برد خودروهای برقی در Lyft

Lyft، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل در آمریکای شمالی، با شرکت Smartcar، ارائه دهنده پلتفرم نرم افزاری، برای کاهش نگرانی رانندگان در مورد برد خودروهای برقی همکاری کرده است.

یک ویژگی جدید به نام “سفر در برد” (Rides in Range) فقط درخواست سفرهایی را ارائه می دهد که در محدوده باقی مانده باتری رانندگان خودروهای برقی قرار دارند.

این سیستم که هم اکنون برای رانندگان در پلتفرم در دسترس است، یک بافر 20 مایلی بر روی برد باتری خودروهای برقی در نظر می گیرد تا سبک های رانندگی مختلف و موانع احتمالی در مسیر را پوشش دهد.

Lyft با درک این موضوع که نگرانی در مورد برد خودروهای برقی هنوز بسیاری از رانندگان را آزار می‌دهد، ویژگی “سفر در برد” را پیاده سازی کرده است. این شرکت معتقد است که محاسبه برد باقی مانده باتری یک سردرد اضافی و غیرضروری به کار رانندگان اضافه می کند.

علاوه بر این، رانندگان ممکن است به دلیل نیاز به شارژ در وسط سفر یا رد درخواست سفر به دلیل کمبود برد باقیمانده، مشتری را از دست داده و نقدهای منفی دریافت کنند.

Smartcar می‌گوید API مبتنی بر رضایت این شرکت (رابط برنامه نویسی کاربردی – فن آوری که به برنامه ها اجازه می دهد تا با هم “صحبت” کنند) نیاز به یک تنظیم اولیه از طریق برنامه Lyft دارد. سپس برنامه فقط مجوزهای داده ضروری را با Lyft به اشتراک می گذارد، محرمانه بودن اطلاعات را حفظ می کند و در عین حال تجربه رانندگی را بهبود می بخشد.

این راه حل هوشمند از طریق ابزار تخمین برد سازنده، اطلاعات در مورد برد باقیمانده باتری را جمع آوری می کند و با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از تجهیزات جانبی خودرو و سبک رانندگی دقت بالاتری را تضمین می کند.

Lyft برای خود هدف رسیدن به 100 میلیون سفر با خودروهای برقی در پلتفرم خود تا پایان سال 2025 را قرار داده است.

ویژگی “سفر در برد” نه تنها درخواست سفر در محدوده باتری را پیدا می کند، بلکه رانندگان را پس از اتمام سفر و در صورت کاهش برد باتری زیر 20٪ برای شارژ هشدار می دهد و در نتیجه زمان بیشتری برای رانندگی و پول بیشتری در جیب رانندگان ایجاد می کند.

علاقه مند به سبز شدن

Lyft
(Image credit: Lyft)

Lyft اهداف بلندپروازانه ای در زمینه برقی کردن ناوگان خودروهای همراه خود دارد. این شرکت در ژوئن 2020 اعلام کرد که می خواهد تمام ناوگان خود را تا سال 2030 100٪ برقی کند.

این یک خواست آسان نیست، با توجه به اینکه رانندگان از خودروهای خود استفاده می کنند و برای انجام این تغییر، مانند هر مشتری جدید خودرو، باید متقاعد شوند.

Lyft برای تسهیل این انتقال، مجموعه ای از مشوق ها را ارائه می دهد، از جمله پرداخت 150 دلار اضافی به رانندگان در کالیفرنیا هر هفته در صورت انجام 50 سفر با خودروهای برقی شخصی خود.

همچنین تخفیف هایی در یک سری از شبکه های شارژ سریع عمومی و همچنین بازپرداخت پول هنگام پرداخت برای شبکه شارژ عمومی با کارت اعتباری Lyft Direct و تخفیف در راه حل های شارژ دیواری خانه از تعدادی از تامین کنندگان برجسته وجود دارد.

شاید جالب تر این واقعیت باشد که مطالعات Lyft نشان می دهد مشتریانی که با خودروی برقی سفر کرده اند 38٪ احتمال بیشتری برای خرید آن برای مصرف شخصی خود دارند.

گفتگو با افرادی که هر روز برای اهداف حرفه ای از خودروهای برقی استفاده می کنند به رفع بسیاری از افسانه ها در مورد آنها کمک کرده است و احتمالا به تسریع در به کارگیری خودروهای برقی در کل کمک می کند.

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *