کلودفلر ابزارهای مدیریت ربات را برای شارژ ربات‌های هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده راه‌اندازی می‌کند.

## کلودفلر می‌خواهد به “ربات‌های هوش مصنوعی” پایان دهد

کلودفلر مجموعه جدیدی از ابزارها را راه‌اندازی کرده است که به دارندگان وب‌سایت و سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از محتوای خود توسط هوش مصنوعی داشته باشند.

ابزارهای AI Audit به نگرانی فزاینده درباره ربات‌هایی که بدون مجوز یا جبران خسارت به سازندگان، وب‌سایت‌ها را اسکن می‌کنند، رسیدگی می‌کند.

تلاش‌های مداوم کلودفلر برای حذف ربات‌های هوش مصنوعی از سیستم خود، پس از تلاش‌های قبلی برای شناسایی این ربات‌های ناخواسته از طریق اثر انگشت دیجیتال، طراحی شده‌اند تا ربات‌ها از کاربران قانونی وب جدا شوند.

## پایان ربات‌های هوش مصنوعی

ربات‌ها به خودی خود مشکل نیستند – ربات‌هایی که توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند، با فهرست‌بندی محتوا و هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها، ارزش افزوده‌ای را ارائه می‌دهند. اگرچه هوش مصنوعی به طور قابل‌توجهی حذف برخی از انواع ربات‌ها را دشوارتر می‌کند.

ربات‌های هوش مصنوعی که توسط مدل‌های زبانی بزرگ استفاده می‌شوند، اغلب داده‌های عمومی را برای آموزش مدل‌های خود جمع‌آوری می‌کنند، بدون اینکه منبع را مشخص کرده یا به آن اعتبار دهند و بدون اینکه به سازندگان غرامت پرداخت کنند. این امر می‌تواند منجر به این شود که سازندگان متوجه شوند که آثار آنها یا شباهت‌هایی به آنها در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد.

## شفافیت و کنترل

AI Audit کلودفلر برای ارائه تجزیه و تحلیل‌های دقیق به دارندگان وب‌سایت‌ها طراحی شده است که شفافیت در مورد اینکه کدام ربات‌های هوش مصنوعی به سایت‌های آنها دسترسی دارند، با چه بسامد و کدام قسمت‌ها را استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌تواند ربات‌هایی مانند GPTBot OpenAI و ClaudeBot Anthropic را از هم تفکیک کند.

متیو پرینس، مدیر عامل کلودفلر، در این باره گفت: «سازندگان محتوا و دارندگان وب‌سایت‌ها در هر سطحی سزاوار هستند که مالک و کنترل کننده محتوا خود باشند. اگر اینطور نباشد، کیفیت اطلاعات آنلاین افت می‌کند یا منحصراً در پشت دیوارهای پرداختی قرار می‌گیرد.

علاوه بر شناسایی ربات‌ها، ابزارهای کلودفلر کنترل‌ها و قوانین سفارشی را برای اجازه یا مسدود کردن سرویس‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهند تا از جمع‌آوری اطلاعات جلوگیری شود یا با معاملاتی که دارندگان وب‌سایت ممکن است با شرکت‌های خاص هوش مصنوعی منعقد کرده باشند، هماهنگ شوند.

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *