گوگل کروم ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند که با اسکن، کلاهبرداری‌های آنلاین را شناسایی می‌کند تا از طعمه شدن شما در دام‌های اینترنتی جلوگیری کند.

گوگل کروم در حال آزمایش قابلیتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص کلاهبرداری‌های آنلاین است. این ویژگی ظاهراً از یک مدل زبان بزرگ (LLM) درون دستگاه استفاده می‌کند تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود. ابزارهای امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله تشخیص کلاهبرداری، در مبارزه با افزایش تهدیدات آنلاین ناشی از هوش مصنوعی نقش مهمی دارند.

مرورگر محبوب گوگل کروم، در حال آزمایش یک ابزار جدید هوش مصنوعی است که به کاربران در اجتناب از کلاهبرداری‌های آنلاین کمک می‌کند. این قابلیت در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و از فناوری هوش مصنوعی، به‌ویژه یک مدل زبان بزرگ (LLM) روی دستگاه، برای تجزیه و تحلیل صفحات وب و تشخیص صفحات مشکوک یا مرتبط با کلاهبرداری استفاده می‌کند.

این قابلیت جدید توسط لئوپوا ۶۴ در ایکس (X) کشف شد، کسی که به‌طور مرتب ویژگی‌های جدید مرورگرهای وب را شناسایی می‌کند. او متوجه یک پرچم قابل فعال‌سازی به نام “تشخیص برند و قصد کلاهبرداری در سمت کلاینت” در آخرین نسخه آزمایشی کروم (Canary) شد.

این پرچم از یک LLM درون دستگاه استفاده می‌کند تا محتوای هر صفحه وب را بررسی کند و مشخص کند که هدف آن چیست و آیا این محتوا با هدف یا برند ادعایی وب‌سایت مطابقت دارد یا خیر. توضیحات این پرچم این‌گونه است: “خروجی LLM (مدل زبان بزرگ) درون دستگاه را برای بررسی برند و هدف صفحه فعال می‌کند.”

**حفظ حریم خصوصی با استفاده از LLM درون دستگاه**

نکته کلیدی در این فرآیند، استفاده از یک LLM درون دستگاه است. این بدان معناست که تجزیه و تحلیل صفحات وب بر روی دستگاه شما انجام می‌شود (بر خلاف فضای ابری که شامل ارسال اطلاعات مرور شما به شخص ثالث می‌شود). به‌طور خلاصه، این به معنای حفظ حریم خصوصی اطلاعات شماست.

برای استفاده از این قابلیت، باید آخرین نسخه گوگل کروم Canary را نصب کنید که کاری نیست که به‌طور معمول توصیه شود، مگر اینکه بسیار علاقمند باشید. (در این صورت می‌توانید راهنمای فعال‌سازی این پرچم را در منابع معتبر دنبال کنید).

این آخرین مورد از سری ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کروم اضافه می‌شود، از جمله ویژگی “بررسی فروشگاه‌ها” که در حال حاضر در حال آزمایش است. این قابلیت از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن نظرات از پلتفرم‌هایی مانند Trustpilot یا ScamAdvisor استفاده می‌کند و به کاربران در بررسی سریع اعتبار یک فروشگاه آنلاین کمک می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم که آیا این قابلیت‌های آزمایشی به نسخه نهایی اضافه خواهند شد یا خیر، اما احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد؛ گوگل مشتاق است قدرت هوش مصنوعی را در مرورگر خود تقویت کند و انتظار می‌رود که این سیستم هشدار کلاهبرداری به‌زودی منتشر شود، مگر اینکه تیم گوگل کروم دلایل موجهی برای بازگشت به مرحله طراحی اولیه پیدا کند.

حتی با وجود اینکه کروم مرورگر غالب وب است، گوگل نباید به موفقیت خود تکیه کند و فکر می‌کنم بسیار هوشمندانه است که این شرکت به بهبود مرورگر خود برای حفظ موقعیت برتر خود ادامه دهد. و با توجه به اینکه کلاهبرداران و بازیگران مخرب در حال حاضر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، خوشحالیم که می‌بینیم گوگل (امیدواریم) از LLMها برای محافظت از کاربران کروم در برابر توجه ناخواسته این افراد استفاده می‌کند.

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *