نسل Z، که به عنوان بومیان دیجیتال شناخته می شوند، در دنیایی غرق در صفحه نمایش و تکنولوژی مدرن رشد کرده اند. با توجه به مهارت های دیجیتال بالای این نسل، به نظر می رسد که تسلط آن ها در زمینه مهارت های پایه کامپیوتری، مانند تایپ کردن، نیز بالا باشد.
با این حال، گزارش اخیر وال استریت ژورنال نشان می دهد که این تصور اشتباه است. بر اساس داده های وزارت آموزش و پرورش آمریکا، در سال ۲۰۰۰، نزدیک به ۴۴ درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان در دوره های رسمی تایپ شرکت کرده بودند. اما این عدد تا سال ۲۰۱۹ به ۲.۵ درصد کاهش یافته است.
اگرچه ممکن است به نظر برسد که نسل Z به دلیل آشنایی با تکنولوژی، دیگر نیازی به آموزش رسمی ندارد، واقعیت این است که بسیاری از آن ها برای مهارت های پایه تایپ به کمک نیاز دارند. به جای تسلط بر تایپ کردن، نسل Z به دستگاه های همراه روی آورده اند و از صفحه کلیدهای روی صفحه نمایش به جای صفحه کلیدهای فیزیکی استفاده می کنند.
بسیاری از دانش آموزان نسل Z، صفحه کلیدهای فیزیکی را با دستگاه های همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها جایگزین کرده اند که نیاز به دقت بیشتری در تایپ دارند. این تغییر در اولویت دستگاه ها، با نتایج ناخوشایندی همراه است. استفاده از صفحه کلید فیزیکی، که یک مهارت ضروری در بسیاری از محیط های حرفه ای و دانشگاهی است، مورد غفلت قرار گرفته است.
برخی از دانش آموزان هنوز هم در حین تایپ کردن به دست های خود نگاه می کنند تا از دقت تایپ مطمئن شوند. این نشانه واضحی از عدم اعتماد به نفس در تایپ کردن است.
با توجه به اینکه تعداد بیشتری از آزمون های استاندارد به فرمت کامپیوتری تغییر می کنند، دانش آموزانی که در تایپ کردن مشکل دارند، ممکن است زمان ارزشمند خود را صرف تایپ کردن به جای تمرکز بر محتوای آزمون کنند.
این کمبود در مهارت های تایپ، باعث ایجاد علاقه مجدد به آموزش رسمی تایپ شده است. تیم دیکون، مدیر عملیاتی Typing.com، از افزایش تقاضا برای دوره های آموزشی تایپ، به ویژه از ایالت هایی مانند نیویورک و تگزاس که آزمون های کامپیوتری را در دستور کار خود قرار داده اند، خبر می دهد.
با توجه به اینکه مدارس اهمیت مهارت تایپ برای موفقیت دانش آموزان را درک می کنند، تلاش های بیشتری برای بازگرداندن درس های تایپ به برنامه درسی انجام می شود.
با این حال، آموزش رسمی همیشه ضروری نیست. تحقیقات نشان داده است که تایپیست های خودآموز اغلب از انگشتان کمتری (به طور متوسط شش انگشت) استفاده می کنند و می توانند به سرعت تایپیست های حرفه ای که از ده انگشت خود استفاده می کنند، تایپ کنند. با تمرین مداوم، بسیاری از دانش آموزان می توانند مهارت های خود را به طور مستقل ارتقا دهند و فاصله بین استفاده از دستگاه های همراه و مهارت تایپ کردن را پر کنند.
اگرچه نسل Z ممکن است در زمینه کشیدن و ضربه زدن با صفحه نمایش مهارت بیشتری نسبت به تایپ کردن سنتی با صفحه کلید داشته باشد، اما نیاز به تسلط بر صفحه کلیدهای فیزیکی، به ویژه در محیط های دانشگاهی و حرفه ای، همچنان وجود دارد. با توجه به اینکه مدارس و ایالت ها به سمت ارزیابی و انجام کارهای کامپیوتری حرکت می کنند، مهارت های تایپ می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد دانش آموزان تأثیر بگذارد. با ترکیبی از آموزش رسمی مجدد و تمرینات خود راهنما، نسل Z می تواند این فاصله را پر کند و مهارت های کلی فناوری خود را از صفحه نمایش تا صفحه کلید، ارتقا دهد.