## گوگل شاپینگ با هوش مصنوعی : خرید آسان تر، اما با نگرانی در مورد حریم خصوصی
گوگل به تازگی آپدیت جدیدی برای پلتفرم Google Shopping خود منتشر کرده است که با اضافه شدن هوش مصنوعی (AI) همراه شده است. گوگل ادعا میکند که این آپدیت خرید آنلاین را از قبل سادهتر خواهد کرد، اما ممکن است این خبر برای حساب بانکی ما مایه نگرانی باشد.
در نوشته ای که در وبلاگ شرکت منتشر شده است، گوگل توضیح میدهد که یکی از راه های اصلی برای ساده تر کردن خرید آنلاین استفاده از هوش مصنوعی برای “نمایش هوشمندانه محصولات مرتبط به منظور سرعت بخشیدن و ساده سازی پژوهش” است.
این آپدیت شامل یک خلاصه هوش مصنوعی است که مهم ترین نکات مرتبط با جستجو (مانند نکات برای چیزی که باید به دنبالش باشید و چیزی که باید از آن خودداری کنید) و محصولات پیشنهادی را به کاربر ارائه می دهد. نتایج جستجو به دسته بندی های مرتبط با موضوع جستجو شما تقسیم می شوند – برای مثال اگر شما به دنبال کت های زمستانی هستید، ممکن است دسته بندی هایی مانند کت های مخمل پوش، کت های عایق و … را مشاهده کنید.
همچنین در این خلاصه، لینک هایی به مقالات و فیلم های مفید در مورد موضوع جستجو شما وجود دارد که درک بهتر از موضوع را برای شما فراهم می کند. شما می توانید نتایج را برای به دست آوردن بهترین نتیجه فیلتر کنید و همچنین یک قابلیت “آزمایش مجازی” وجود دارد که از واقعیت افزوده برای درک بهتر شما از مناسب بودن کالا برای شما استفاده می کند.
و اگر شما در طول چند روز یا حتی چند هفته خرید انجام می دهید، Google Shopping به شما اجازه می دهد که از جایی که کار را رها کرده اید ادامه دهید.
## صرفهجویی در هزینه در مقابل حریم خصوصی
بخش مهمی از تجربه جدید Google Shopping قول دادن به شما برای صرفه جویی در هزینه است. این آپدیت شامل ابزارهایی برای مقایسه قیمت، اطلاعات قیمت و پیگیری قیمت و همچنین صفحه شخصی با تخفیفاتی برای محصولاتی است که ممکن است علاقه به خرید آنها داشته باشید.
همچنین Google Shopping به روشهای دیگری نیز در حال تغییر است. گوگل میگوید که تجربه خرید را با افزودن خوراک شخصی از محصولات بر اساس علاقه ها و ترجیحات شما بهتر تناسب میدهد.
گوگل میگوید که میتوانید این نتایج شخصی را تغییر یا غیرفعال کنید و این موضوعی است که باید در نظر بگیرید اگر از “چشم همه بین گوگل” که در تمام وب به دنبال شما است و همه عادات خرید شما را میآموزد، خوشتان نمیآید.
همچنین گوگل هشدار میدهد که ابزارهای هوش مصنوعی جدید آن “تجربی” هستند (شما یک هشدار در این مورد در خلاصه های هوش مصنوعی خواهید دید) و ممکن است اشتباه کنند. این شرکت میگوید که Google Shopping جدید در طول هفتههای آینده در سراسر ایالات متحده روانه میشود، بنابراین منتظر آن باشید – هنوز خبری از راهاندازی بینالمللی نیست.