Adobe در سال جاری قرار است ابزاری برای ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی را راه‌اندازی کند.

## ادوبی فایرفلای: انقلابی در تولید ویدیو با هوش مصنوعی

ادوبی، غول نرم‌افزاری، به زودی ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش ویدیو را به بازار عرضه می‌کند. این ابزار که فایرفلای نام دارد، در اواخر سال جاری در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و به مجموعه نرم‌افزارهای ادوبی برای خلاقان حرفه‌ای اضافه خواهد شد.

فایرفلای مدل ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی است و به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهایی با کیفیت بالا تولید کنند. این ابزار، که در حال حاضر در کنار ابزارهای دیگر فایرفلای برای تولید تصاویر، طرح‌ها و گرافیک‌های برداری قرار می‌گیرد، می‌تواند در تولید ویدیوهای حرفه‌ای انقلابی ایجاد کند.

فایرفلای با در نظر گرفتن تقاضای رو به رشد برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی، به بازار رقابتی با ابزارهایی مانند “سورا” از اوپن‌اِی‌آی، “استابل ویدیو دیفیوژن” از استابل اِی‌آی و سایر برنامه‌های ویدیویی هوش مصنوعی از استارتاپ‌های کوچک وارد می‌شود.

فایرفلای می‌تواند با یک دستور متنی، یک کلیپ پنج ثانیه‌ای تولید کند و حتی دستورهای ترکیبی از متن و تصویر را نیز می‌فهمد. کاربران می‌توانند زاویه دوربین، حرکت، جابجایی و زوم را با دقت تنظیم کنند.

الکساندرو کوستین، معاون هوش مصنوعی ادوبی، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: “ما سرمایه‌گذاری زیادی برای رسیدن به سطحی از کیفیت و درک دستورها در این مدل انجام داده‌ایم که انتظارات ویدئوگران را برآورده کند. ما توجه زیادی به دستورهای کاربران داشته‌ایم و مطمئن هستیم که فایرفلای بهتر از مدل‌های دیگری که در زمینه تولید ویدیو با هوش مصنوعی کار می‌کنند، به این دستورها احترام می‌گذارد.”

ادوبی تأکید می‌کند که فایرفلای بر روی داده‌های عمومی یا دارای مجوز آموزش دیده است و هیچ داده‌ای از کاربران ادوبی در این آموزش استفاده نشده است.

کوستین توضیح داد: “ما فقط از پایگاه داده Adobe Stock که حاوی 400 میلیون تصویر، طرح و ویدیو است و به طور دقیق انتخاب شده‌اند تا شامل محتوای غیرقانونی مانند علائم تجاری و شخصیت‌های شناخته شده نباشند، استفاده می‌کنیم.”

به موازات فایرفلای، ادوبی ابزار “Generative Extend” را هم برای نرم‌افزار ویرایش ویدیو Premiere Pro ارائه خواهد کرد. این ابزار می‌تواند هر کلیپ موجود را با افزودن یک بخش مناسب در طول دو ثانیه تکمیل کند.

کوستین اعلام کرد که این ابزار که اولین بار در آوریل معرفی شد، “با استقبال زیادی از طرف تمام مشتریان ما مواجه شده است.”

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *