فریاد، داد و فریاد و 30000 ایمیل شکایت: گزارشی از چگونگی اشتباهات در Sonos

سونوس: یک قدم اشتباه، چندین اشتباه دیگر

اگر شما هم کنجکاو هستید که چگونه یک شرکت موفق مانند سونوس به تازگی نه تنها به خودش ضربه زده، بلکه بارها و بارها به انگشتان پایش ضربه می‌زند، گزارش جدیدی در “بلومبرگ” به طور کامل داستان را روایت می‌کند. و داستان مثل فیلمی است که از پشت انگشتانتان به آن نگاه می‌کنید.

این گزارش توسط روزنامه‌نگار دیو لی نوشته شده که به طور مستقل در حال بررسی گزارش داخلی توسط ادوارد لازاروس، مشاور ارشد سونوس، بوده‌ است. او از طریق منابع متعدد داخل شرکت، توانسته به تصویری کامل از آنچه که در این گزارش داخلی کشف شده، دست یابد.

کل داستان حول چیزی به نام “بدهی فنی” می‌چرخد که با مقدار کمی از سوءمدیریت تسریع شده است.

بدهی فنی زمانی اتفاق می‌افتد که شما روی کد و زیرساخت قدیمی، حتی با وجود اینکه به زودی منسوخ می‌شوند، ساخت و ساز انجام می‌دهید. به گفته لی، سونوس به مدت دو دهه این کار را انجام داده است. این به این معنی است که “بخش عمده‌ای از کار انجام شده برای برنامه جدید، کمتر به ارائه قابلیت‌های جدید و بیشتر به مرتب کردن آشفتگی‌های موجود مربوط می‌شود.”

به گفته افراد در این گزارش، سونوس سال‌هاست که این مسئله را نادیده می‌گیرد، تا زمانی که توسعه هدفون جدید “Sonos Ace” به وضوح نشان داد که دو محصول جدیدی که پاتریک اسپنس، مدیر عامل شرکت، می‌خواست هر سال به بازار عرضه کند، نمی‌توانند روی کد قدیمی اجرا شوند. این به معنای بازسازی برنامه بود – و متاسفانه این بازسازی در زمانی اتفاق افتاد که برنامه توسعه محصول شتاب گرفته بود، شرکت در حال بازسازی آشفته بود و تعدیل نیرو در سونوس، از جمله تعدادی از تیم‌های تضمین کیفیت شرکت، انجام می‌شد.

با ادامه تشبیه فیلم، این همان جایی است که در تایتانیک، کوه یخ را می‌بینیم.

## چه اشتباهی در سونوس رخ داده؟

به گفته لی، سونوس می‌دانست که برنامه در زمان مقرر آماده نخواهد بود: “کارکنان سونوس، که بسیاری از آنها قبل از پیوستن به این شرکت طرفدار آن بودند، شروع به هشدار مستقیم و جدی به اسپنس و دیگر مدیران کردند. آنها از “فریاد” و “داد و فریاد” در جلسات خبر دادند.”

به نظر می‌رسد که مشکل اساسی برنامه‌ای که سونوس منتشر کرد، این بود که این شرکت بیش از حد بر جذب مشتریان جدید تمرکز کرده بود و به اندازه کافی به مراقبت از صاحبان وفادار بهترین بلندگوهای سونوس خود توجه نکرده بود. لی می‌گوید که این شرکت دو نوع اشکال را در برنامه قبل از انتشار شناسایی کرده است: اشکالات مهمی که قبل از راه‌اندازی باید برطرف می‌شدند و اشکالات و حذف ویژگی‌های کمتر بحرانی.

به نظر می‌رسد که لیست اشکالات مهم، با آنچه که مشتریان ضروری می‌دانستند، مطابقت نداشته است، همانطور که توسط ادوارد لازاروس، مشاور ارشد سونوس که رهبری بررسی داخلی آنچه اتفاق افتاد، تایید شده است: “فهرست ما از اشکالات ضروری، واضح است که به اندازه کافی جامع نبود.”

صندوق پستی مدیر عامل، پاتریک اسپنس، که قبلاً در هفته “چند ده” ایمیل دریافت می‌کرد، از زمان راه‌اندازی برنامه در ماه مه، بیش از 30،000 شکایت از مشتریان دریافت کرده است.

همانطور که برای “ماه‌ها” گزارش شده است، سونوس به سختی تلاش می‌کند تا برنامه خود را به درستی راه‌اندازی کند – اما این شرکت خسارات جدی به اعتبار خود وارد کرده و برخی از مشتریان بزرگ و پرخرج را ناراضی کرده است که قبلاً به هیچ یک از بهترین بلندگوهای بی‌سیم دیگر توجهی نمی‌کردند.

ما قبلاً دیده‌ایم که این مشکلات اثر “منفی” بر فروش “Sonos Ace” داشته است. سونوس بدون شک امیدوار است که همین اتفاق برای “Sonos Arc Ultra” و “Sonos Sub 4” که در آستانه عرضه قرار دارند، اتفاق نیفتد.

مجله خبری تکنولوژی و موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *