## هیوندای و کیا با سامسونگ برای ساخت خودروهای نرمافزاری همکاری میکنند
غولهای خودروسازی هیوندای موتور گروپ و کیا، یک مشارکت استراتژیک جدید در زمینه فناوری با سامسونگ الکترونیکس اعلام کردند تا به آنها در گذار به سوی آیندهی خودروهای نرمافزاری (SDV) کمک کنند.
چانگ سونگ، رئیس و مدیر بخش پلتفرم خودرو پیشرفته (AVP) هیوندای موتور گروپ، در مصاحبهای با TechRadar در نمایشگاه Consumer Electronics Show در لاسوگاس در اوایل سال جاری، توضیح داد که چگونه هیوندای و کیا به سرعت به سمت دورهی SDV پیش میروند، جایی که خودروهای همیشه متصل به اینترنت میتوانند فراتر از حمل و نقل مسافران از نقطه A به نقطه B عمل کنند و خدمات درخواستی، امکان تعامل با برنامههای کاربردی شریک و کنترل عناصر خانه هوشمند را ارائه دهند.
این مشارکت اخیر با سامسونگ این مفهوم را تایید میکند و ادغام بیشتر پلتفرم اینترنت اشیا SmartThings سامسونگ با سیستم اطلاعات و سرگرمی آینده را که بخش چانگ سونگ مشغول توسعه آن است، به دنبال خواهد داشت.
این همچنین بدان معناست که گوشیهای هوشمند محبوب Galaxy سامسونگ با ادغام بیشتر با خودروهای آینده، به کاربران اجازه میدهند تا از طریق گوشیهای خود اطلاعات کلیدی خودرو مانند برد باتری، زمان سرویسهای آینده و حتی مکان خودرو را بررسی کنند.
علاوه بر این، هیوندای موتور گروپ میخواهد خودرو به طور یکپارچهتر در زندگی روزمره جای بگیرد، با پتانسیل یک حساب سامسونگ الکترونیکس برای مدیریت همه چیز، از جمله مراقبتهای بهداشتی، مراقبت از حیوانات خانگی و سیستمهای خودرو، در یک مکان مناسب.
چانگ سونگ همچنین یکی از بنیانگذاران 42dot، یک شرکت نوآورانهی حمل و نقل خودران است که اکنون بخشی از هیوندای موتور گروپ بزرگتر است.
چشمانداز او ایجاد یک سیستم حمل و نقل یکپارچه است که در آن یک برنامه یا قطعهی نرمافزار از خودروهای شخصی و همچنین امکان فراخوانی خدمات اشتراک سواری خودران و به طور بالقوهی هواپیماهای عمودی با برخاست و فرود عمودی (eVTOL) مانند آنهایی که در حال حاضر توسط شرکت وابسته Supernal در حال توسعه هستند، مراقبت میکند.
## تحلیل: آیا «برنامههای کاربردی کشنده» خودرو را از بین میبرند؟
این پیوند با سامسونگ، تعهد هیوندای موتور و کیا به آیندهای را نشان میدهد که در آن خودرو به شکلی که میشناسیم، بیشتر به بخشی از زندگی دیجیتال ما تبدیل میشود تا یک روش سادهی حمل و نقل.
چانگ سونگ از برنامهی خود برای دعوت از توسعهدهندگان شخص ثالث برای ایجاد «برنامههای کاربردی کشنده» برای سیستمهای آیندهی خود صحبت کرد که در واقع همان کاری را انجام خواهند داد که Internet Explorer برای رایانههای مایکروسافت در دههی 1990 انجام داد، جایی که مشتریان به سادگی به دلیل بهرهمندی از نرمافزار به سمت سختافزار هجوم میآوردند.
خودروهای نرمافزاری – و تا حدی، خودروهای برقی – صنعت خودرو را در مسیر تبدیل شدن به کالایی قرار میدهند که در آن مشتریان خودروهای خود را مانند گوشیهای هوشمند رفتار میکنند و بسته به اینکه چه کسی بهترین تجربهی دیجیتال را ارائه میدهد، تغییر میدهند.
مدل مالکیت شخصی به شکلی که امروز میشناسیم، به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد، زیرا پیشرفتهای فناوری به شرکتهایی مانند هیوندای و کیا اجازه میدهد تا به جای تولیدکنندهی خودرو، به ارائه دهندهی خدمات حمل و نقل تبدیل شوند.
تاثیر سونگ در توسعهی نرمافزار و همچنین ادغام اخیر سامسونگ، دنیای دیجیتال گستردهتر را به خودرو خواهد آورد. بررسی یخچالهای هوشمند، فعال کردن نورها از راه دور و امکان یافتن خودرو از طریق یک گوشی Galaxy، تنها شروع ماجراست.