## برنامه ریزی بهتر اسناد طولانی با قابلیت جدید گوگل داکس
با وجود اینکه گوگل داکس به طور گسترده ای برای نوشتن و ویرایش اسناد استفاده می شود، گاهی اوقات مدیریت اسناد طولانی و پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد. اما گوگل در حال ارائه ویژگی جدیدی به نام “زیر تب های اسناد” است که به طور قابل توجهی سازماندهی و ساختاردهی این نوع اسناد را بهبود می بخشد.
این ویژگی جدید به کاربران کمک می کند تا نقاط اصلی اسناد خود را به طور واضح نمایش دهند و به نویسندگان، ویراستاران و خوانندگان اجازه می دهد تا به سرعت ساختار سند را درک کنند و نقاط کلیدی و بخش های مهم آن را شناسایی کنند.
با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند به راحتی در بخش های مختلف یک سند حرکت کنند و نیازی به پیمایش دستی و خسته کننده یا کلیک های متعدد نخواهد بود. این امر همکاری و ویرایش را برای همه آسان تر می کند.
ویژگی “زیر تب های اسناد” ابتدا در آوریل 2024 معرفی شد و اکنون در حال انتشار برای همه کاربران گوگل Workspace، مشترکین Google Workspace Individual و کاربران با حساب شخصی گوگل است.
گوگل در یک پست وبلاگ Google Workspace با بیان اینکه “ساختار دهی اسناد با زیر تب ها به سازماندهی بهتر اسناد طولانی تر، یکپارچه سازی مستندات موجود و همکاری آسان تر کمک می کند” ، مزایای این ویژگی را برجسته می کند.
این ابزار می تواند به ویژه در تقسیم اسناد بزرگ به بخش های مدیریت شده توسط تیم یا فرد خاص مفید باشد. به عنوان مثال، مدیر پروژه می تواند زیر تبی برای بودجه، وظایف و مسئولیت ها، اهداف و تاریخ های کلیدی ایجاد کند تا تیم خود را در مسیر قرار دهد.
زیر تب ها حتی می توانند “زیر زیر تب” نیز داشته باشند تا موضوعات خاص یا مناطق را در جزئیات بررسی کنند. برای مثال، می توان یک زیر تب بودجه را به هزینه های خاص تقسیم کرد یا مسئولیت هر عضو تیم را به طور مجزا مشخص کرد. همچنین می توان به هر زیر تب یک ایموجی اختصاص داد تا به سرعت مفهوم هر کدام را مشخص کند و پیمایش را ساده تر کند.
این ویژگی جدید به طور خودکار در اسناد دارای دو یا چند زیر تب باز می شود و می توان آن را با کلیک بر آیکون “زیر تب ها و خط چشم انداز” در گوشه بالای چپ باز و بسته کرد.
گوگل در پایان پیام خود می گوید: “ما از معرفی زیر تب های اسناد در گوگل داکس خشنود هستیم، یک ویژگی جدید برای کمک به شما در سازماندهی اسناد طولانی تر، مرکزیت اطلاعات و همکاری آسان تر”.