## ممنوعیت استفاده از واتساپ و مسنجر فیسبوک در ارتباطات داخلی ناتوست
یکی از بزرگترین بانکهای بریتانیا، استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسانی فوری مانند واتساپ، اسکایپ و مسنجر فیسبوک را برای کارمندان خود ممنوع کرده است.
ناتوست پیشتر از کارمندان خود خواسته بود که از “کانالهای تایید شده” برای برقراری ارتباط استفاده کنند، اما اکنون با یک گام فراتر رفته و دسترسی به پلتفرمهای پیامرسانی را از طریق دستگاههای ارائه شده توسط شرکت غیرممکن کرده است.
اگرچه واتساپ و مسنجر فیسبوک رمزگذاری شده هستند، اما میتوان آنها را برای ناپدید شدن یا بازیابی دشوار تنظیم کرد. اما موسسات مالی باید مطابق با مقررات نگهداری سوابق باشند و ارتباطات قابل بازیابی داشته باشند.
مقررات سختگیرانه
ناتوست در بیانیهای اعلام کرد: “مانند بسیاری از سازمانها، ما فقط استفاده از کانالهای تایید شده برای برقراری ارتباط در مورد مسائل تجاری، چه در داخل و چه در خارج از شرکت، را مجاز میدانیم.”
گفته میشود که اداره رفتار مالی (FCA) به طور خاص به موضوع ارتباطات بدون نظارت توجه دارد و همین امر باعث شده است که ناتوست برای محافظت از خود در قبال این مقررات اقداماتی را انجام دهد.
این قوانین با هدف جلوگیری از سوء استفاده و سوء رفتار در بازار وضع شدهاند، اما استفاده از برنامههای پیامرسانی شخص ثالث اجرای آنها را دشوارتر کرده است، به خصوص با افزایش تعداد افرادی که از خانه کار میکنند.
این بانک همچنان واتساپ را به عنوان راهی برای تماس مشتریان و دریافت کمک در مورد سوالات بانکی ارائه میدهد، اما استفاده از این پلتفرم برای ارتباطات داخلی ممنوع است.
این موضوع پس از آن اتفاق میافتد که جریمه سنگینی به مبلغ 5.5 میلیون پوند به مورگان استنلی تعلق گرفت، زمانی که Ofgem تشخیص داد که این بانک پس از استفاده کارمندانش از واتساپ برای ارتباطات تجاری، مقررات مربوط به ضبط مکالمات را نقض کرده است.
بسیاری از بریتانیاییها به یاد دارند که در تحقیقات اخیر COVID، حذف انبوه پیامهای واتساپ توسط وزرای و مقامات دولتی، در مقیاسی “صنعتی” آشکار شد.
بوریس جانسون، نخستوزیر سابق، در این تحقیق اظهار داشت که حدود 5000 پیام از دست داده است که هرگز بازیابی نشدهاند – که نشاندهنده ماهیت غیرقابل اعتماد برنامههای پیامرسانی شخص ثالث (و سیاستمداران) است.
از طریق BBC